İletişim Faaliyetleri



Bereket Sigorta ve Bereket Emeklilik’in Türkiye genelindeki acenteleri 17– 19 Kasım tarihleri arasında Antalya’da bir araya geldi. 600’ü aşan acente ile hizmet veren Bereket Sigorta’nın Acenteler Toplantısı’na 240’u aşkın acente katıldı. İki gün süren organizasyonda 2017 yılı değerlendirilirken, 2018’ye ait proje ve hedefleri paylaşıldı.


Bereket Sigorta ve Bereket Emeklilik acenteleri 17-19 Kasım tarihleri arasında “Hayatınızın b planı” konseptiyle, Antalya’da bir araya geldi. Toplantıda Bereket Sigorta ve Bereket Emeklilik yöneticileri 2017 yılını değerlendirerek, 2018 hedeflerini ve stratejilerini acenteleri ile paylaştı.

Toplantıda konuşanTarım Kredi Kooperatifleri Genel Müdürü ve Bereket Sigorta Bereket Emeklilik Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Karayama, şunları kaydetti:

Bu toprakların anahtar kavramlarından, ’Bereket’i sigorta şirketlerine isim olarak seçen Tarım Kredi’nin; köklü geçmişinden ve yaygın teşkilat yapısından aldığı güçle Bereket Sigorta ve Emeklilik şirketlerinin sektöre önemli kazanımlar katacağına inanıyorum. Bunun için siz değerli acentelerimize her zaman ihtiyacımız var.  2017 yılını geride bırakırken neler yaptık diye arkamıza baktığımızda Bereket Sigorta ve Bereket Emeklilik’in reorganizasyon ve alt yapı süreçlerinin çoğunu tamamladığını söyleyebiliriz. Satış ve satış sonrası hizmet kalitesi artırmak için almamız gereken yol olduğunu biliyoruz ve en iyisini yapabilmek için çalışıyoruz. 2018 yılına bu çalışmaları tamamlayarak girdiğimiz de rekabet açısından oldukça zor olduğunu bildiğimiz sigortacılıkta sektörün önemli oyuncuları arasında olacağımızdan hiç şüphem yok. Tüm bu süreçlerimiz tamamlandığında 2018 yılında daha da güçlenmiş bir marka olacağız.”

Bundan önce olduğu gibi şimdi de Tarım Kredi Kooperatifleri olarak gerekli desteği vermekten çekinmeyeceklerini ifade eden Karayama, “Marka bilinirliğini artırmak ve marka değerimizi korumak için 2018 yılında sürekli bir iletişim planı oluşturacağız. Yeni ürünler geliştirerek siz değerli acentelerimiz rekabet edebilme şansı sağlayacağız. Burada bu ailenin bir parçası olarak acentelerimiz ile beraber bulunmaktan mutluluk duyuyorum.” dedi.

Bereket Sigorta ve Bereket Emeklilik Genel Müdür Vekili Balkan Akbaş ise reorganizasyon ve teknik altyapı çalışmaları geçen 2017 yılını değerlendirirken, gerek yeni ürün çalışmaları, gerek teknik yeterlilik gerekse insan kaynağı açısından 2018 yılına hazır bir şekilde gireceklerini ifade etti.

Akbaş sözlerine şöyle devam etti: “Bereket ailesi olarak acentelerimizle bir araya gelmekten büyük mutluluk duyuyoruz. Bereket Sigorta ve Bereket Emeklilik ailesi olarak, güçlü bir altyapı, insan kaynağı ve dağıtım kanallarımız ile geleceğe emin adımlarla yürümekteyiz. Acentelerimiz ile birlikte büyümeye ve büyük başarılara imza atmaya devam edeceğiz”

Bir İdeal Sigorta Hakan Özgün’ün acente temsilcisi olarak konuşmasıyla devam eden program, Yönetim Kurulu Başkanı Karayama’nın moderatörlüğünde gerçekleşen soru-cevap şeklindeki söyleşiyle noktalandı.

Toplantıda verimlilik ve üretim kategorilerinde ilk üç acenteye Bereket Sigorta ve Bereket Emeklilik Yönetim Kurulu tarafından ödülleri takdim edildi.

Bereket Sigorta ve Bereket Emeklilik acenteleri, gerçekleşen toplantının ardından fasıl eşliğindeki gala yemeğinde eğlenme fırsatı buldu.






Hedeflerinin en büyük sigorta gruplarından biri haline gelmek olduğunu söyleyen Bereket Sigorta ve Bereket Emeklilik Genel Müdür Vekili Balkan Akbaş, “Asıl hedefimiz en iyi şirket olmak. Bu hedef gerçekleşince, büyüklük de ardından gelecektir” dedi. 


Bereket Sigorta ve Bereket Emeklilik Genel Müdür Vekili Balkan Akbaş, Bereket Sigorta’nın şu anki portföyünün 150-200 milyon arasında olduğunu söyleyerek, beklentilerinin bu rakamların çok üzerinde olduğunu ifade etti. Akbaş şöyle devam etti: “18 Kasım 2018’de Tarım Kredi Kooperatiflerinin başka bir sigorta şirketiyle olan münhasırlık sözleşmesi bitecek. Tarım Kredi Kooperatifleri’nin kestiği özellikle TARSİM poliçeleri var. O poliçelerin Bereket Sigorta tarafından kesilmesi gündeme gelecek. Bunun haricinde, 1.625 kooperatiften çiftçilerimiz yani ortaklarımızın sigorta ihtiyaçlarını karşılayacak yenilikçi ürünler çıkaracağız. Dolayısıyla mevcut durumuyla bile Bereket Sigorta kısa ve orta vadede iki-üç kat prim büyüklüğüne ulaşabilecek. Tarım Kredi Kooperatifleri’nin mevcut prim üretimi hayat dahil yaklaşık 450 milyon civarında. Yani bizim hem Bereket Emeklilik olarak kredi hayat üretiminde hem Bereket Sigorta olarak özellikle TARSİM’de üretim riskimiz kalmayacak. Dolayısıyla sürekli büyüyen bir şirket olacağız.”Mevcut hayat dışı prim üretiminin 5 yıl içerisinde yaklaşık 1.5 milyar liraya çıkarılmasını hedeflediklerini belirten Akbaş, “Hayat sigortası prim üretimini yıllık 100 milyon civarına çıkarabilirsek, aynı zamanda emeklilik üretimiyle birlikte bundan 5 yıl sonra şimdikinin yaklaşık 10 katı büyüklüğünde bir şirketten bahsediyor olacağız. Hedefimiz Türkiye’nin en büyük sigorta gruplarından biri olmak. Teknolojiye, insan kaynağına yatırım yaparak Türkiye’nin en iyi sigorta şirketi olmak istiyoruz. En iyi sigorta şirketi olunca, o büyüklük kendiliğinden gelecektir” dedi. Akbaş, en iyi sigorta şirketi olmaktan ne kastettiğini de şöyle açıkladı: “En iyi şirket olmak demek, müşterinin çok kolay ulaşabildiği, süreçlerin çok kolay takip edilebildiği bir sigorta şirketi olmak diye özetlenebilir.”

 

TRAFİK ENDİŞESİ

Trafik sigortasındaki son dönemde yaşanan gelişmeleri de yorumlayan Balkan Akbaş, “2013-2015 yılları arasında sigorta şirketlerinin daha önceden öngörmediği birtakım hasarlar gündeme geldi. Sigorta şirketleri geçmiş 10 yıla ait daha önceden ödemeyi düşünmedikleri çok miktarda hasarı ödediler ve bundan dolayı primler çok arttı. Aslında fiyatlar şu anda makul seviyede diyebilirim. Bu primlerden trafik poliçesi yazılabilir mi? Yazılabilir. Ama bizim açımızdan belirsizlik şu: Yarın gündemimizde olmayan yeni hasarlar ödeyebilir miyiz? Örnek vermemiz gerekirse, son 1 yıldır gündemimize bakıcı gideri diye bir gider girdi. Destekten yoksun kalan kişinin ya da bedeni hasardan dolayı maluliyet yaşayan kişinin bakıcı giderlerini ödemek gibi bir durumumuz var. Şöyleki; teminat dahilinde olduğunu düşünmediğimiz yeni hasarlar geliyor. Yeni hasarların boyutunu da öngöremediğimiz için tabii ki ihtiyatlı olmak zorundayız. Mahkemeden gelecek yeni bir kararla, bugüne kadar hiç düşünmediğimiz yeni giderleri geçmiş poliçelerden dolayı ödeyebiliriz. Bu öngörülemez durumdan dolayı şirketler bu prim seviyelerinden kaygı duyuyor. Yoksa bütün koşullar böyle devam ederse tabii ki fiyatlar makul. Ama dediğim gibi, belirsizlikler söz konusu” şeklinde ifadelerde bulundu.

BES ŞİRKETLERİNDE CAYMA ORANLARI YÜKSEK

Otomatik katılımla ilgili de değerlendirmelerde bulunan Balkan Akbaş, bu konuda şunları söyledi: “Otomatik Katılım mevzuatı çok çabuk ve bazı hususlarda beklemediğimiz bir şekilde çıktı. Çünkü cayma süresi ile ilgili, işveren katkısı ile ilgili farklı konular konuşmuştuk. Bunlar kamuoyunda tartışılmıştı ama geldiğimiz noktada işveren katkısının olmadığı, devlet katkısının sadece taahhüt olarak sunulduğu, katılımcıların tam olarak bilinçlendirilemediği bir sistem ortaya çıktı. Şu anda herkes cayma oranlarının yüksek olduğunu söylüyor. Buradaki ana konu ise bilgilendirme eksikliği olarak gösteriliyor. Ama emeklilik şirketlerinde çalışan katılımcıların cayma oranlarına baktığımızda, daha yüksek olduğunu görüyoruz. Peki, emeklilik şirketleri kendi çalışanlarını da mı bilgilendiremedi? Cevap hayır. Çünkü onların işveren grup emeklilik sözleşmeleri var. O zaman mevzuat çıkarılırken, belki de denilmeliydi ki, işveren grup sözleşmesi olan kurumlar otomatik katılımın dışındadır. Bilinçsiz mi emeklilik şirketi çalışanı? Değil. Demek ki ihtiyacı karşılamıyor, yanlış kurgulanmış. Geldiğimiz noktada otomatik katılımın tekrar gözden geçirilmesi gerekiyor. O zaman demek ki sistem kurgusu değişmeli.”


7 AYDA 3.2 MİLYON KİŞİ BAŞARIDIR



Otomatik katılımda cayma oranlarını da yorumlayan Akbaş, “Katılımcılar 2 ay içerisinde caymazlarsa bu haklarını kaybedeceklerini düşünüyorlar. Burada bizim de eksikliklerimiz var; kamuoyunu gerçekten yeterince bilgilendiremedik. İyi bilgilendirdiğimizde sistemden çıkıp tekrar girmek isteyenler var. Onları tekrar sisteme dahil edebilecek yapıyı kurduğumuzda otomatik katılımın iyi bir noktaya geleceğini düşünürüz. Herkes cayma oranlarından bahsediyor ama 3 milyondan fazla kişi sisteme girdi. Gönüllü BES 2003 yılında başladı ve 2017 yılının başına kadar 6 milyon kişiyi sisteme dahil edebildik. Oto BES’te ise sadece 7 ayda 3.2 milyon kişi sisteme girdi. Bu bir başarıdır, bunu görmek zorundayız. Sistemden cayan 3 milyon kişiden değil, sistemde kalan 3 milyon kişiden söz etmek lazım. Çünkü caymaların sebeplerine baktığımızda, genelde gelir seviyesinin çok düşük olduğu, asgari ücretlilerde caymanın yoğun olduğunu görüyoruz. Bu da çok normal geliyor bana. Çünkü biz kişilerin geleceğe yatırım yapmasını istiyoruz. Düşük gelirli kişi bugünü kurtarmamış ki geleceğe yatırım yapsın” diye konuştu.





Bereket Sigorta A.Ş, ülkemizin süt sektörü ve pazarının gelişmesinde önemli bir kurum olan Türkiye Süt Üreticileri Merkez Birliği‘nin iştiraki SÜTBİR Sigorta Ltd. Şti. ile acentelik sözleşmesi imzaladı.


Konuyla ilgili olarak Türkiye Süt Üreticileri Merkez Birliği Hizmet Binasında düzenlenen imza töreninde, Tarım Kredi Kooperatifleri Merkez Birliği Genel Müdürü ve Bereket Sigorta A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan KARAYAMA ile  Türkiye Süt Üreticileri Merkez BirliğiBaşkanı Tevfik KESKİN hazır bulundular. 

Bereket Sigorta A.Ş. ve SÜTBİR  Sigorta Aracılık Hizmetleri Ltd.Şti. arasında imzalanan protokole göre, Türkiye genelinde 745 ilçede 307 alt birliği bulunan ve bu  birliklere bağlı olarak faaliyet gösteren toplam 250.000 üreticinin kayıtlı bulunduğu Türkiye Süt Üreticileri Merkez Birliği’nin üyelerine tarım sigortası başta olmak üzere işyeri, kasko, trafik, özel projeler gibi sigorta ürünlerinin satışı gerçekleştirilecek.

Anlaşmaya ilişkin açıklamalarda bulunan Tarım Kredi Kooperatifleri Merkez Birliği Genel Müdürü ve Bereket Sigorta A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan KARAYAMA, Türkiye Süt Üreticileri Merkez Birliği ile imzalanan acentelik protokolü ile sigortacılık hizmetlerimizden daha fazla sayıda çiftçinin yararlanmasına olanak sağlayacaklarını belirterek, Tarım Kredi Kooperatiflerinin vizyonuna uygun olarak ülke çiftçisinin her alanda desteklenmesi amacında olduklarını ifade etti. KARAYAMA, özellikle Tarım Sigortalarında önemli bir iş ortağı olarak gördükleri Türkiye Süt Üreticileri Merkez Birliği ile yaptıkları işbirliğinden duyduğu memnuniyeti de sözlerine ekledi.

Türkiye Süt Üreticileri Merkez Birliği Başkanı Tevfik Keskin ise Bereket Sigorta ile yapılan iş birliği hakkında şunları kaydetti: Türkiye Süt Üreticileri Merkez Birliği olarak Ülkemizde çiftçilerimizin can damarı haline gelen ve faaliyet alanları sadece çiftçilerimizin refahı, verimliliğini arttırmak olan Tarım Kredi Kooperatifleri’nin şirketlerinden Bereket Sigorta ile acentelik sözleşmesi imzalamanın gururu içerisindeyiz. Her iki örgütün  vizyon ve misyonunun aynı amaca yönelik olması münasebetiyle de omuz omuza verip üreticilerimiz için elimizden geleni yapmaya devam edeceğiz. Sayın Genel Müdürümüz Ayhan KARAYAMA’nın da böylesine hayırlı ve yenilikçi bir işe ön ayak oldukları için hepinizin huzurunda kendisine Merkez Birliğimiz ve üreticilerimiz adına teşekkür ediyorum.

İmzaların ardından Bereket Sigorta A.Ş Genel Müdür Vekili Balkan Akbaş tarafından, Türkiye Süt Üreticileri Merkez Birliği Başkanı Tevfik Keskin’e,  acente yetki belgesi  takdim edildi.






 İstanbul Haliç Kongre Merkezi’nde 16-17 Kasım’da gerçekleştirilen Küresel Katılım Finans Zirvesi’nde konuşmacı olan Bereket Sigorta ve Bereket Emeklilik Genel Müdürü Balkan Akbaş şunları kaydetti:


İstanbul Haliç Kongre Merkezi’nde 16-17 Kasım’da gerçekleştirilen Küresel Katılım Finans Zirvesi’nde konuşmacı olarak yer alan Bereket Sigorta ve Bereket Emeklilik Genel Müdür V. Balkan Akbaş; ''Tartışılan ekonomik modellerin içerisinde İslami Finans ön plana çıkıyor. İslami finans için faizsizlik olmazsa olmaz kuraldır. Biz kârımızı çalışanlarımızla, sermayedarlarımızla ve ülkeyle paylaşacağız. Çok daha güzel bir dünya için kazancı paylaşmak lazım.'' dedi.


Akbaş katılım sigortacılığına dair şunları kaydetti: “Risk transferi esasına dayanan geleneksel sigorta sisteminden farklı olarak risk paylaşımına dayanan bu sistemde, katılımcıların ödediği primlerden sigorta şirketi ilgili masraflarını aldıktan sonra katılımcılara ait bir fona yönlendirilerek talep edilen tazminatlar bu fon tarafından karşılanması sağlanıyor. Böylece tüm müşteriler ortak risk paylaşımı ve dayanışma şartları dâhilinde söz konusu fona katkı sağlıyor. Türkiye’nin yüzde 99’unun Müslüman olması, ülke nüfusunun hızla büyümesi, Ortadoğu ve Arap dünyası ile olan ticari etkileşimimizin artması, katılım sigortacılığındaki potansiyelimizi ortaya koyuyor. Devletin faizsiz finans sistemine dönük desteği, katılım bankalarının sayısının artması ve İslami finans fonlarının çeşitlenmesi katılım sigortacılığına yönelimi hızlandırmaktadır. Faiz hassasiyeti nedeniyle konvansiyonel banka ve sigortacılık ürünlerine mesafeli yaklaşan müşterilere yönelik oluşturulan “Katılım Bankacılığı ve Sigortacılığı” banka ve sigorta piyasasının çeşitlendirilmesi konusunda yenilikçi bir finansal sistem (İnsani Finans) olarak oldukça etkili olacaktır.” dedi.




İlk sizin haberiniz olsun

E-Bülten listemize kayıt olun en son kampanyalarımız ve ürünlerimizden ilk siz haberdar olun.

7/24 Müşteri Hizmetleri

Güler yüzlü müşteri hizmetleri personelimiz ile ihtiyaç duyduğunuz her an sadece bir rakam uzaktayız.

 0 216 427 48 57

Genel Müdürlük

Saray Mahallesi
Dr.Adnan Büyükdeniz Caddesi
B Blok No:8 Kat:1-2 Ümraniye/İstanbul

bilgi@bereketsigorta.com.tr 

0 216 633 71 00

Bölge Müdürlükleri Temsilcilikler
  • Dask
  • tcbasbakanlikhazine
  • bilgitoplumuhizmetleri